Taaa…

Jutro organizuję pożegnanie lata. W sensie domówkę. Drobną na jakieś 10 osób i drugie tyle dzieci. Mniej więcej.
Rano będę piekła cynamonowe bułeczki Nigelli, bułeczki czosnkowe jako pieczywo do mięska. Czosnkowa będzie też sałatka (z czosnkiem marynowanym).
Właśnie sobie uświadomiłam, że jeden z gości czosnku nie toleruje.
Trudno. Nie czuję się już na siłach aby przemyśleć menu raz jeszcze, zmienić listę zakupów, itd.
Młody, ząbkuje w związku z czym mam urozmaicone bardzo noce i jeszcze dodatkowo dni (noszeniem na rękach).

To nie dzieciowy blog- ale Młoda ma komunię w tym roku. Pewnie zostanę świętą w związku z tym. Się śmiałyśmy z sąsiadką ostatnio (na mszy z okazji rozpoczęcia roku szkolenego 😉 ), bo ona podejście ma chyba podobne do mnie. A ja mam proste, ja księdza nie nachodzę, on nie nachodzi mnie. Inna rzecz, że konformistyczne. Przez wiele lat walczyłam i wykłócałam się o szacunek dla moich poglądów.
Najgłębszą refleksją interlokutorów było: „ale naprawdę nie chodzisz do kościoła? Nawet na Wielkanoc?”.
No cóż olałam. Mnie jest wszystko jedno. Msza czy taniec deszczu, ma dla mnie podobne znaczenie.

Więc Młoda idzie do komunii, bo wszyscy idą. Walczy w dziecku niechęć do nauki niezrozumiałych formułek* i chodzenia na msze, i możliwość dodatkowych wolnych godzin (bo powiedziałam, że jak chce to ja ją chętnie wypiszę z religii) z wizją imprezy i prezentów komunijnych. Na razie impreza i prezenty zwyciężają (przez ostatnie 3 lata tradycyjnie, niemal wszystkie, niedziele majowe na takich imprezach spędziliśmy, to Młoda ma wyobrażenie z czym to się je).

Nie, to nie jest hipokryzja. Nie wymagam od dziecka heroizmu walki z grupą. Nie każdy nadaje się na nonkonformistę. Będzie chciała będzie walczyć jak będzie miała swoje poglądy. A może jej się spodoba?

* dopiero w ubiegłym roku ucząc Młodą tych tekstów, zauważyłam jakie one są archaiczne, niezrozumiałe i ogólnie nie przystające do rzeczywistości. Dzieci nic z nich nie rozumieją.

One thought on “Taaa…

Skomentuj

